THREE SWALLOWS

03 oktober 2008

x

03 oktober 2008

Hipp hipp hurra för tvåårsdagen för bloggen! Ett giltligt bevis på  hur desperat man blir på att ha nått att göra när man inte har nått att göra, if you know what I mean.
Kvällen tillbringades hos familjen Dagson. Mys! Skäms dock för att jag var tvungen att bege mig hemmåt så pass tidigt, men vad gör man inte när det är första arbetsdagen på nya jobbet i morgon och man är mån om att göra ett gott intryck? Min framtida ekonomi hänger på det här! Antingen har man tid men inte pengar eller pengar men inte tid. Just nu väger pengar tyngst när man inte har några, men enligt buddhismen (hade religionsprov idag...) handlar jag helt fel. Fast det hade varit fel att vilja ha roligt med. Det är inte okej att vara lycklig inom buddhismen för det leder ju bara till olycka. Förresten insåg vi idag när vi 30 min innan provet satt i uppehållsrummet och genrepade att religioner leder till krig, även så lugna religioner som hinduism och buddhism! Folket satt och pratade i mun på varandra och försökte hävda sina tolkningar och fick lite aggressionsutbrott här och var. Mycket intressant händelse. Sov nu så gott mina små barn.

0 Comments:

Skicka en kommentar