THREE SWALLOWS

01 oktober 2008

x

01 oktober 2008

Träffade två av mina grannar idag. Världens gulligaste grannar! Lennart 80 med fru Maj 84. Kom fram och skakade hand och allt. Berättade att de minsann hade bott 40 år i min lägenhet men tyckte det blev för varmt på somrarna med alla fönster mot solsida så de flyttade in i lägenheten bredvid istället. Tipsade mig om att jag kunde lyfta ner badkaret i källaren om jag ville och skulle absolut bjuda in mig att titta i deras badrum för att se hur fint och praktiskt det blev. Det var ju så att de hade blivit ganska gamla nu och hade svårt att komma i ett badkar och var lite rädda att halka och sådär. Men så var de på väg ut på en promenad för att titta på bilar.
Jag gillar söta rara gamla människor. För det mesta är det de som besitter fina egenskaper som ödmjukhet och tålamod som jag bara kan drömma om att få när jag själv är så gammal. Och så är de så vackra!



Kyrktorget.

0 Comments:

Skicka en kommentar