THREE SWALLOWS

05 oktober 2008

x

05 oktober 2008

Herreminje jag har ett jobb. Och jag är fantastiskt oskicklig på det. När jag putsade badkaret som bäst så sträckte jag ryggen som mest. Känner mig ungefär 50 år äldre än vad min egentliga ålder. Är du förresten över 35 år så är du gammal fastslogs det på fikarasten idag. Du är gammal redan när du är 28. Och när jag frågade Johan (27) om han kände sig gammal så han ja, men jag var helt övertygad om att han var runt 19 och nybliven student för att han jobbade extra varanna helg och annars var skriven på en sådan där vikariatgrej. Jaja. Han får ju ta det som en komplimang.

Åh åh åh jag har varit i kungasviten!! Helt klart höjdpunkten. Magnifikt. Massor av rum. Och baadkaret!! Där vill jag bo. Majoriteten av de anställda på housekeeping är filipiner, sedan finns det lika många thailändare som ryssar (ca 5 st/nationalitet). Och så har jag fått 10 kr i dricks. Mycket generöst. Bättre gick det för min thailändske kollega som intjänade 320 kr av en gammal norsk gubbe (han var 40 men hon tyckte det var gammalt).

Laga middag. Plugga. Sova.

0 Comments:

Skicka en kommentar