THREE SWALLOWS

15 oktober 2006

Vilodag

15 oktober 2006

Föräldrarna lämnade precis huset och blir borta en vecka. Underbart skönt att vara ensamma, frågan är om jag och Filippa överlever. Vi (iaf jag) har en tendens att slarva en del med maten. Men dom är inte borta för evigt och det sägs att man kan överleva en vecka med bara vatten, så jag får väl se det här som en chans att bli av med lite överflöd. Tyvärr hann vi inte boka mina traintickets to sthlm innan de åkte, och jag är pank, och det kommer vara skitdyrt att boka en vecka innan. Om det ens finns plats. Skit också.

Helgen har varit bra hitills. I fredagskväll var jag i Saron på lägereko, och min underbara vän Ida predikade om vad man har för motiv till att hjälpa andra och engagera sig i saker. Vi tittade på filmen från Sundsvik i sommras och det var väldigt mysigt. Jag, Miriam, Dennis, Olof och två hungriga killar stod i kaféet och sålde korv med bröd, 2 st plus dricka för 20 spänn. Det blev massor med korvar över, en hel jättestor kastrull på typ tio liter. Träffade massa folk och allt kändes bra.

Igår var jag hemma på dan och städade och allt sånt smått man måste få gjort. På kvällen träffade jag Sami och Henrik, vilket var riktigt trevligt. Det går inte en sekund med Sami utan att man ligger och gapflabbar. Träffade Olof på stan som behöve sällskap ett par minuter. Sedan drog vi och fikade på Wasa, och Sami lyckades pruta en halvuppäten torr kärleksmums mot en helt ny bit kladdkaka för endast fem spänn! Sedan stack vi på bio och såg på Click, den sög. Men trevligt var det att träffa dem.

Idag måste jag plugga fysik, for real this time. I eftermiddag ska jag hem till Olof och måla Elvis på hans vägg och ikväll ska jag bara slappa. Åh vad skönt.

0 Comments:

Skicka en kommentar