THREE SWALLOWS

13 november 2011

11/11/11 11:11

13 november 2011

Hittade ni på något minnesvärt i fredags? Jag ville få Henke att smita iväg från sin lektion så vi kunde hitta på något men det gick inte så det slutade med att vi satt och smsade just då, han i forskarhuset och jag på övningen i bärande konstruktioner.

I tisdags var VARM och det gick bra. Ett av de två företagen jag var värd för var i alla fall intressant för mig för praktik men kanske inte efter examen. Under dagen gick jag runt och pratade med de andra företagen som ställde ut och försökte luska ut om det fanns några potentiella jobb om jag skulle välja mastern Design for sustainable development. Det var i princip bara två företag som sa rätt ut att de skulle anställa men de flesta andra jag talade med tyckte att det var jätteviktigt med en ingenjör som "förstår" både arkitekt- och ingenjörsspråket. De tyckte också att miljötänket var på tapeten men framför allt tyckte de att det var viktigt att jag valde det jag är intresserad av. Och är jag inte intresserad av att bli beräkningsingenjör så ska jag inte läsa konstruktion. Det var väl precis det jag ville höra egentligen och jag har lugnat ner mig lite i mastersvalet nu. Jag kör på arkitektgrejen och hoppas att det går bra! Om inte annat så tror jag att det blir roliga två år :)

Igår var jag och Henke en sväng på Myrornas. Jag var i jakt på lampor, vinställ, en slev och två stora krukor och visst fyndade vi! Kan åtminstone kryssa vinställ från listan.




0 Comments:

Skicka en kommentar