THREE SWALLOWS

25 juli 2011

Födelsedag

25 juli 2011

Helgen tog slut alldeles för fort! I lördags åkte vi till Kållered och tittade på möbler på Chili och IKEA. Jag vill ha massa pengar så att jag kan köpa massa fina saker till den nya lägenheten men med Thailand bokad till jul och det faktum att jag inte har jobbat något i sommar sätter stopp för många fina drömmar...

I lördags kväll gick jag, Henke, Arvid och Oscar på bio och tittade på sista Harry Potter-filmen. Vi är verkligen Harry Potter-generationen som växte upp med längtan efter nästa bok och för många var det böckerna som fick en att överhuvudtaget börja läsa böcker. Rätt fantastiskt ändå! Efter bion gick vi till Scandic mittemot och tog ett glas. Baren stängde kl 23 så vi fick flytta ut till lobbyn och vid tolvslaget ställde de sig upp och sjöng för mig! Igår morse sjöng Henke för mig igen och la massa paket i sängen. Av honom fick jag ett silverarmband och en vit örtkruka som jag hade önskat mig och jättefina lila badlakan och handdukar som vi hade tittat på. Av Lasse och Kerstin fick jag en glasskål och av Ann-Kristin och Leif fick jag pengar. På eftermiddagen åkte vi till farmor och hade ett litet kalas och Lollo var med! Farmor hade dukat så fint med finporslinet, silverbestick och kristallglas och hade gjort jättegoda smörgåsar och bakat kakor. Istället för tårta när det bara var vi fyra så hade hon gjort rulltårta som hon hade grädde och hallon på. Av farmor fick jag rosor och pengar, av min faster Inger fick jag ett fikonträd och av Lollo ett coolt halsband från Spanien. Är jätteglad för alla presenter och gratulationer! På kvällen lagade jag och Henke finmiddag med marinerad fläskkarré, klyftpotatis, bernaisesås och sallad. Underbar födelsedag!









0 Comments:

Skicka en kommentar