THREE SWALLOWS

05 september 2010

Wide awake in dreamland

05 september 2010

Planen var att jag skulle sitta hela helgen med matten och bli supersmart men jag lyckas inte lösa en enda uppgift. Väldigt deprimerande..
Igår var det filmmys med Ida och Erika. Vi bakade kladdkakor och tittade på 2012. Som med alla katastroffilmer blev jag först väldigt taggad att lägga ner mer energi på miljön (som miljöfrågorna vi jobbar med i ekonomin nu) men sedan så går filmen såpass överstyr att jag bara känner att det är kört för längesen och att vi aldrig kommer kunna rädda världen. Hemskt eller hur? Om det är tänkt att filmer som dessa ska öka miljömedvetenheten hos folk tror jag att risken finns att man bara blir ännu mer trött på miljö överhuvudtaget.

3 Comments:

Ida. said...

Jag tror inte sådana filmer är till för att öka miljömedvetandet. Vad annat kan man göra än att försöka även om det känns försent?

Anonym said...

Jag har inte lyckats lösa många uppgifter jag heller. Sitta all ledig tid nästa vecka?

Mary said...

Ida: Hm de kanske inte är till för att öka miljömedvetenheten men jag tror i alla fall att de tänker lite att man inte ska ta den för given? Eller är det verkligen bara att de vill göra en film som säljer? Och oavsett filmer så försöker man ju ändå, för att det känns som det enda rätta :)

Sara: Ja, all den lediga tiden vi inte håller på med projektarbetet!!

Skicka en kommentar