THREE SWALLOWS

11 augusti 2010

The wrong way - Maia Hirasawa

11 augusti 2010

Cyklade precis hem från skolan och var helt genomblöt när jag kom innanför dörren. Typiskt att skyfallet kommer just när man bestämt att man pluggat klart för idag och tänker bege sig hemmåt. Som någon ondsint högre makt som rycker in och tvingar en att stanna kvar i skolan när självdisciplinen sviker. Jag frågade Jaro hur länge jag behövde sitta kvar i skolan och plugga och han svarade med ett Churchill-citat: It's not enough that we do our best. Sometimes we must do what is required. Typiskt!

Även gårdagen tillbringades i skolan med Henrik, Jonathan och Jakob. Hämtade ut min blixt på posten men hade självklart inte 4st AA-batterier hemma så fick genast beställa hem uppladdningsbara sådana för ytterligare 300 kr. Fotografering är ingen billig histora kan man ju konstatera.


På kvällen bar det in till stan och Götaplatsen för att titta på invigningen av kulturkalaset (José Gonzales!) tillsammans med Jonathan o Anna, Henrik o Christina, Jakob, Erik och Mikael. Sedan skulle vi på humorgrejjen på Storans parkering men blev inte insläppta så vi satte oss på uteserveringen i Kungsparken för att invänta Donkeyboy. Andreas dök upp efter jobbet. När humorgrejjen var slut sprang jag och hälsade på Musten och Jaro och inte långt efter det åkte jag hem.

0 Comments:

Skicka en kommentar