THREE SWALLOWS

23 augusti 2010

Dead end

23 augusti 2010

Åh vad det är deprimerande när något man haft för stora förhoppningar för inte leder någonstans. Och det finns ingen skyldig eftersom det aldrig fanns några löften. Det är bara att bita ihop för i slutändan handlar det bara om inställning.

Igår åkte jag hem till Josefine för att mysplugga geologi. Vi lagade lunch, pluggade, tog promenad, köpte maränger och banan för att ha till glass och hemmagjord chokladsås, pluggade, åt middag, pluggade, tittade på 500 Days of Summer och drack te och åt popcorn och ostbågar. Vi började med gamla tentor under frukosten och vid lunch åkte jag hem för att ta upp mekanikplugget. Hittade på lite tentaflykt i stil med städa badrumsskåp och baka kakor. Tog inte alltför lång tid som tur var för jag har fått ganska mycket mekanik gjort ändå. Jaro tittade in en liten stund förut.

Fick mitt lönespec idag och det är helt knasigt så jag måste åka in till jobbet i morgon och ordna upp det. Jobbade 16 dagar i juli men på lönespecet fick jag 12 dagar. Datumen och in- och utstämplingarna stämmer inte alls och så har jag fått 3 semesterdagar som jag inte vill ha för de går inte att ta ut förrän nästa år och pengarna vill jag ha nu. Så efter allt mitt slit i juli fick jag ut 8000 efter skatt. Det är inte alls okej.

Jag längtar efter min kamera! Hoppas att den är färdiglagad snart. Får nöja mig med en inte så fantastisk mobilkamera så länge. Detta är det nya ekofairtrade teet jag köpte. Gott gott.

0 Comments:

Skicka en kommentar