THREE SWALLOWS

24 juli 2010

Pre-birthday and thoughts

24 juli 2010

Att fylla 20. Man brukar väl alltid ha lite funderingar på hur långt man kommit i livet och vad som komma skall. De flesta tycker väl inte att det är så speciellt att fylla år, i alla fall inte efter att man fyllt 18. Jag kommer bara att tänka på en kusin som är tre år äldre än mig. Varje år fram tills han fyllde 21 tyckte jag att han bara blev äldre och coolare för varje år. Jag tyckte att 3 års åldersskillnaden var jättestor, men när jag själv fyller 18-19-20 märker jag absolut ingen större skillnad på mig själv. Eller relationen till mig själv kanske, det är lite svårt att förklara. Hur som haver, att fylla 20 kommer ju inte innebära någon större skillnad i tillvaron. Det blir lite smidigare att själv kunna handla på bolaget. Men vuxen är man inte, och tonåring är man inte heller. Det är någon mellanålder eller övergångsålder som inte riktigt går att sätta fingret på. Men man får väl vara glad så länge man fortfarande får vara ung och glad. Sen blir man vuxen och glad och sist gammal och glad!

Fick fira min födelsedag igår eftersom jag skulle jobba idag och detta är vad som hände:

Jag dukade lite fint för mig, farmor och mina fastrar som skulle komma på fika i min lilla, lilla lägenhet. Roligt nog kom också fasters man och kusin så det blev trångt och mysigt värre!
Jordgubbstårta! (Klicka för receptet)
Fina blommor från fasters kolonilott.
 På kvällen hängde jag med Magnus och Lollo vid Klippan. Det var fint men lite kallt!
Eriksberg.
Vackraste Lollo.


När vi inte stod ut mer med blåsten åkte vi till Flamingo på Tredje Långgatan och mötte upp Otto. Jag älskade innergården och musiken!



De hade också den godaste quesilladan jag någonsin ätit! Grillad med spenat, fetaost, chilli, lök och cheddar till priset av ynka 55 riksdaler (och portionen var dubbelt så stor som på bilden).

2 Comments:

Ida. said...

Åh vad fint:)

Lollo said...

Det var mys! <3

Skicka en kommentar