THREE SWALLOWS

26 juli 2010

Awake my soul - Mumford & Sons

26 juli 2010

Har varit ledig från jobbet idag. Helgen var hektisk och spännande med nya arbetsuppgifter. Har fått hoppa in som husfru-assistent istället för städerska vilket i princip innebär att jag agerar springpojke och kollar att alla sviter är perfekta, bäddar och lämnar extrasängar och spjälsängar, ringer gäster som glömt grejer på hotellet, tvättar och stryker, viker morgonrockar och hjälper städerskorna med akuta rum. And so on. Har varit ganska kul utom när städerskorna inte lyssnar på mig eller i de mest extrema stunderna när telefonen ringer hela tiden och man ska ha koll på tusen saker. Igår hade vi inte ett enda rent påslakan i hela huset för att chefen hade beställt för lite. Ni kan ju tänka hur det blir när 200 personer ska checka in och det inte finns ett enda rum färdigt, inte roligt!

Idag har jag hängt hemma och räknat mekanik (det är precis en månad kvar till omtentorna, 10 jobbdagar kvar och 3 veckor till nollningen). Sedan åt jag födelsedagsmiddag med Louise på stan och när jag kom hem hade jag hela brevlådan full med strumpor! Den bästa ursäkten jag kan komma på är att man fyller ju bara 20 en gång...


Awake my soul - Mumford & Sons

4 Comments:

Anonym said...

Åh åh jag vill ha! Jag ska köpa söta strumpor i Japan så kan vi titta på våra fötter för att få lite inspiration och bli lite distraherade när vi pluggar mekanik =)

Mary said...

Jaa gör det! Du behöver komma hem och plugga med mig nu nu nu!!

Jimmy said...

Happ, där hamnade 10 strumpor på posten. Ditt fel :P

Mary said...

Haha! Jag tror jag fick Ida att göra samma sak. Borde få någon bonus från happy socks! :D

Skicka en kommentar