THREE SWALLOWS

27 januari 2010

Nej!

27 januari 2010

02:15 i natt drömde jag något. Sedan lät det som när hjärtan stannar i sjukhusserier, ett högt konstant ljud. Jag trodde att det blev kortslutning i min dröm eller något liknande. Vaknade till sist och så var det brandlarmet. Slängde på mig kläder och spanade ut i korridoren när alla lägenheter öppnades och omtöcknade människor tittade ut. Det var bara att klä på sig och utrymma byggnaden. sju trappor upp. Jag kunde ha fått lite panik men var för trött. Det tog lång tid innan en stackars securitas-kille kom och stängde av och vi fick gå in igen. Någon tros ha lagat mat mitt i natten och öppnat dörren så att korridoren gick i gång, alla korridorer gick i gång. När det hela var över och alla skulle in igen var inte hissen ett alternativ (mycket lång kö). Jag klättrade alltså upp sju trappor som en pingvin med min träningsvärk.

Och nu så har jag köpt biljetter till Thailand till påsklovet. För första gången ska jag åka lite lyx, Economy Extra med ett bagage på 30kg. Jag ska släpa hem lite grejer jag inte kunnat ta hem innan.

1 Comment:

§ said...

Because you're worth it!:D

Skicka en kommentar