THREE SWALLOWS

27 december 2009

Gävle luktar illa

27 december 2009

Jag pluggar! (Känner mig alltså så duktig att jag måste skriva det i min blogg så att någon kan berömma mig...). Det är dock bara Matlabben jag börjat med eftersom man kan sitta framför datorn och göra det. Att ta upp matteböckerna och göra inledande matematik känns omöjligt! Det kan vänta tills det finns någon att plugga med. Men det känns extra motigt när jag fått Voddler. Visst är det mysigare att bädda ner sig och kolla på film än räkna?

Jag överlevde julen. Syrrans sambos styvpappa blev kalasfull och vinglade och spillde, välte in i platt-tvn två gånger under julklappsutdelningen (den höll), var nära på att dö när han ramlade nerför trappan och var mycket mycket knäpp under sällskapsspelet. Kastade tärningen i ölglaset istället för på bordet, och det kan tilläggas att han redan kommit till finalen i Sverige-spelet där inget tärningskast ens behövdes... Ett år kvar till nästa jul, inget att oroa sig för än!

Julmiddag hos Sara i måndags!



2 Comments:

Lollo said...

Haha, vad duktig du är marie! Trodde du glömt av att du skulle plugga och fastnat framför voddler hela dagen ;)

Ida said...

Du är duktig. Jag tycker om dig.

Skicka en kommentar