THREE SWALLOWS

12 oktober 2009

Barnkalas a la 90s

12 oktober 2009

Idag fick jag en knäpp Chalmers-känsla.
Det hela började med en lång och intensiv dag. Jag var i skolan halv åtta och skulle förbereda redovisningen och hade sedan 2 h matteföreläsning, 2 h redovisning, lunch, 2 h redovisning, 2 h programmeringsföreläsning och 3 h matteplugg i kyrkan. Vid åtta var jag påväg hemmåt hungrig och sugen på att ta det lugnt och sova. Men utanför porten inser jag att jag tappat mina nycklar och måste ringa Erik och be honom komma hem. Jag tänker att de måste ju vara någonstans i skolan och åker tillbaka till skolan för att leta. Möter Colin på hållplatsen (ca 2030) för han har suttit i skolan och tentapluggat matte. Sedan möter jag min phadder Adam utanför V-huset.
Letar och letar efter mina nycklar, sätter upp en lapp på anslagstavlan och ger sedan upp och åker hem tillsammans med Erik. Hemma 2130 och nycklarna ligger i hallen.

Den här Chalmers-känslan. Tänk att jag har hamnat på en plats där skolan alltid är befolkad, t.o.m kvällar och helger. Där de flesta orkar med att vara trevliga trots att man pluggar ihjäl sig. Mys.










0 Comments:

Skicka en kommentar