THREE SWALLOWS

09 mars 2009

Mer framtidsångest

09 mars 2009

Medan jag sitter och försöker komma på idéer till arkitektprovet kan jag inte undgå att göra en liten upptäckt. Är inte historia-Johan lite lik Leif Pagrotsky? De där ögonen och det där leendet (som Ida skulle kalla pillemariskt?).

Foto: DN

I alla fall, igår var vi i Lund och även om det regnade frenetiskt precis hela dagen så tror jag ändå att jag fick ett rätt positivt helhetsintryck. Det fanns den lilla småstadskänslan men samtidigt var det nära till Malmö. Byggnaderna var fina (inspiration om jag kommer in på arkitektutbildningen!) med kullerstensgator. Blev lite skeptisk till det här med nationerna och hur mycket tid man kommer att ha lust att lägga ner på det men det är ju frivilligt och ett alternativ som kan vara skönt att ha - särskilt med tanke på att man inte kommer känna någon alls om man flyttar dit. Önskar lite att någon kunde ta ett beslut åt mig just nu. Men får koncentrera mig på det jag själv har bestämt och göra den här hemuppgiften så bra jag bara kan.

0 Comments:

Skicka en kommentar