THREE SWALLOWS

16 april 2008

Better in time

16 april 2008

Den här onsdagen har varit bäst! Fick träffa älskade Lollo i förmiddags. Det var sol och varmare än andra morgnar och en bättre start kan man nästan inte få. Hoppas Sussi mår bättre snart.
Efter det var jag så tvungen att bege mig till skolan där vi lyckades komma igång ordentligt på grupparbetet och hoppas på att få det färdigt i morgon eftermiddag. Det skulle rädda helgen lite! Vi köpte pastasallader i kaféet och käkade lunch på kajen för första gången i år! Det var varmt och nästan vindstilla och jackan kunde ligga brevid... lycklig stund. De små ettorna grillade korv (unga är överambitiösa) medan resten av gymnasisterna och chalmeristerna nöjde sig med att bara ligga och lata sig. Kajen var smockad från Polhem ända bort till Ericson (vi talar om ca 200 m lång träkaj i 2-3 plan ca 5 m bred ca 1½ m.ö.h)!
Efter matten gjorde jag en liten visit hos skolsyster och sedan gick jag,nathalie och josephine till våra bussar. Där någonstans försvann det fina vädret. Lagom framme vid mitt onsdags-kafé började regndropparna falla från skyn. Men jag lät inte det dämpa mig utan trippade in i kaféet och hälsade på de trevlia innehavarna och satte mig sedan nöjt i mitt hörn och räknade lite matte tills det var dags för körlektion. Vi körde runt lite på Kviberg idag, men nästa gång får jag köra i trafiken! Läskigt. Roligt. Utmanande.
Om en stund ska jag ut och jogga.


image178image180
image179

0 Comments:

Skicka en kommentar