THREE SWALLOWS

19 maj 2007

Yes I'm a believer

19 maj 2007


image86


































Jag var på Simon och Mimmis bröllop idag och det måste erkännas att jag inte var långt ifrån gråten! Otto och Ida hämtade upp mig, och sedan åkte vi och plockade upp Anna Dagson och Karin och så letade vi oss fram till Masthuggskyrkan. Den är stor, placerad högt över staden med utsikt åt alla väderstreck. Peter Baric vigde dem vilket gladde migganska mycket. Det var mycket folk och mycket känslor, i alla fall från mitt håll. Peter lyckades på ett snyggt och fint sätt övertyga mig om vad kärlek egentligen är. Inte nog med, jag kände mig helt upprymd av kärlek till varenda själ jag kände som var där. Och den lilla barnkören som sjöng "För kärlekens skull" (Ted Gärdestad) med JiB. Jag smälte och rann ut över hela golvet... Några rader framför mig satt Louise, Ingvar, Katta, Filippa & Dennis. Jag kan fortfarande inte hjälpa att jag inte lyckats gå vidare från min förälskelse till den familjen. De har och kommer alltid ha en plats i mitt liv, för de är och kommer alltid vara en familj för mig.


Efter att vi kastat ris så fick jag och Karin skjuts med Annas föräldrar till Linnéplatsen och så åkte vi till korsvägen för att ta kära gamla 513 hem. Där mötte vi Henri som hade varit på en audition, men han kom inte med. Han gick av vid brunn och följde mig hem. I morgon fyller han 19.

Jag har fått sommarjobb på ett dagis i Björndammen, samma dagis som Henris mamma jobbar på. Det blir tre veckors jobb som ska leda till lite extra skrammel i bössan.

Resten av denna eftermiddag och kväll skall spenderas till att plugga lite kemi och samhällskunskap. Bye bye.

0 Comments:

Skicka en kommentar