THREE SWALLOWS

04 mars 2007

Emotional

04 mars 2007


image67Jag såg två filmer idag som påverkade mig något grymt. Dreamgirls och The Guardian. Båda fick mig att vilja växa som människa, att vilja kämpa både för min egen skull och för andra, men främst, jag vill stå på mina egna ben. Jag vill hitta den där styrkan att ta mig igenom mitt liv. Det låter så hemsk fånigt, som en gammal kliché, men det är precis så jag känner. Det är självklart att det där bara är film, men jag blev så inspirerad. Det måste finnas massor av människor där ute som ständigt kämpar och är starka och jag tycker att man borde hylla dem på något sätt. Bara för att dra exemplet från The Guardian, tänk livräddare som varje dag riskerar sitt eget liv för att rädda någon annans? Folk som tar sig igenom den jävligaste utbildningen och får bita ihop för så mycket skit, bara för att sedan rädda andras skinn? De brinner verkligen för sin vilja att hjälpa andra människor, och det är så mycket mer än vad jag kan säga om mig själv. Jag kommer aldrig nå upp till den nivån och jag kan bara beundra dom människor som är det. Och båda filmerna upplyste mig om att ensam inte alls alltid är stark. Man behöver folk, sitt lag, sin familj, sina vänner, vilka som helst som man litar på. Men man måste ändå försöka hitta sin egen styrka och sitt egna jag.

0 Comments:

Skicka en kommentar