THREE SWALLOWS

06 november 2006

Killerinstinct

06 november 2006

Jag har egentligen ingen lust att skriva något ikväll, men jag känner mig bara tvungen att ösa ur mig mitt livs besvärligheter. Socialen har börjat krångla med mig igen, det finns inget jag avskyr så mycket som socialen och alla dom kärringar till sekreterare som det finns. Som om dom någonsin gör något för att hjälpa någon. Inte mig i alla fall. Nu har de liksom försatt mig i den skitjobbiga situationen att jag skulle kunna bli utkickad från även denna fosterfamiljen, nästa gång hamnar jag väl på gatan. De (kommunen) lyckades nämligen också avsäga sig allt deras ansvar för mig innan nån ens hade fattat något, minst av allt jag. Herregud, man måste ju vara utbildad socionom för att hänga med i dom här juridiska svängarna, men icke, jag är bara en dum 16-årig brud, och när jag blir lurad är min instinkt att bli väldigt arg och försvara mig, till och med hämnas. Jag har mailat dom jävla puckona och nu jävlar ska dom få vad dom tål. Jag vet att dom har gjort fel, dom vet att dom har gjort fel, och jag ska anmäla dom.

Bara för att inte bloggen ska bli helt förpestad av mitt usla humör måste jag ju dela med mig av min underbara helg. I lördags var jag bara hemma och softade. Olof kom förbi en timma eller så och vi låg och myste i soffan. Ida kom förbi på kvällen och vi tittade på Tillsammnas av Lukas Moodyson. Den var aningen skum men a happy ending is always a happy ending. I igår var jag först hos Olof och tittade på ett par avsnitt av Vänner innan jag drog in till stan för att träna på Sportlife med Filippa med de frikort jag fått i handen under en av alla de gånger jag passerat genom Nordstan. Vi var där i 1 h och en kvart och jag är tämligen förvånad av utebliven träningsvärk. Men det är soft. På kvällen tittade vi på Navy CIS och den filmen på fyran med dom dumma poliserna. Idag bar det av till skolan där jag lyckades prestera en alldeles utmärkt redovisning om integration och mänskliga rättigheter. Nu sitter jag och finslipar på arbetet, ska strax lägga mig.

0 Comments:

Skicka en kommentar