THREE SWALLOWS

02 november 2006

The city of blinding lights

02 november 2006

Nu är jag hemma igen. Det kaosade lite med trafiken igår. Första snön hade kommit och som alla andra år så är städerna aldrig beredda på det. Tågen gick inte och det blev långa köer i trafiken. Mitt tåg blev bara 1½ h försenat, och det var ju ganska lite med tanke på att tågen som gick senare blev helt inställda.
Det blev ganska trevligt där ändå. Jag, Martina och Anne var på Fullerö i lördags och handlade julklappar. I söndags var jag och Martina inne i stan och tittade i affärer, och hon köpte såklart sin korv i gamla stan. I måndags var vi på hennes jobb hela dan, jag hann plugga lite också och vräka i mig en hel del onyttigheter som hennes boss bjöd på. I tisdags var jag hemma med Henke hela dagen och väntade på att Max skulle sluta jobbet. Henke skjutsade mig till Max och sedan så slappade vi bara hela kvällen. Hanna kom förbi, vi tittade på bröderna Marx och käkade pop corn och nya marabou daim.

I onsdags kom första snön. Nostalgier från förra vintern. Jag saknar Lina. Jag och Max åkte in till Söder och lämpade av mina grejjer i Dainas lägenhet. Vi träffade Hanna och så gick vi och tittade på skor. Det var skitkallt ute och det blåste. Vi fikade på kafé string. Hanna rekommenderade en jättegod varm macka, tror den hette tomini eller nått i den stilen. Sedan gick vi och köpte Max's EuroShop choklad. Det hade blivit mörkt och kallt så vi gick tillbaka till lägenheten och tittade på Doktorn kan komma tills vi skulle gå igen. Mitt tåg gick 17.36 och vi kom dit typ halv.  Men allt blev typ försenat av "stormen".

0 Comments:

Skicka en kommentar