THREE SWALLOWS

05 oktober 2011

Utbildning och jobb

05 oktober 2011

Framtid och att bli vuxen på riktigt har alltid varit något man borde tänka på men som också varit något man kan skjuta på till senare. Och även fast tanken på att man snart behöver göra ganska stora val så har det gått att skjuta på det ännu lite till. Tills nu när det snart inte går mer. Häromdagen fick jag mail från Linkedin där en vän precis lagt till mig i sitt nätverk. Jag som inte varit inloggad där sedan den dagen jag av någon anledning skapade det 2008 fick plötsligt väldigt bråttom med att uppdatera profilen för att det "känns viktigt" att synas och vara uppdaterad i yrkessammanhang. Idag gick jag på afterwork med SVR - Svenska Väg- och Vattenbyggares Riksförbund. Jag var osäker på om jag skulle gå dit när jag inte ville visa mig så velig och osäker på vilken master jag ska välja, vad jag vill jobba med, kandidatarbete och allt sånt men när jag väl var där så blev jag lugn av hur sköna alla verkar vara och det känns inte alls som att det kommer bli några problem! Nu har jag i alla fall skickat in ansökan om företagsvärd på VARM - V-sektionens arbetsmarknadsdagar. Får jag vara med där så är det en fantastisk chans att få komma i kontakt med företag.

0 Comments:

Skicka en kommentar