THREE SWALLOWS

11 oktober 2011

Du är snart där

11 oktober 2011

Kände att jag ville skriva ett inlägg, utan att jag egentligen har något speciellt att säga. Sitter hemma och lyssnar på Håkan Hellström, Henke är hos en kompis och tittar på fotbollsmatch. Idag har jag suttit ett antal timmar och bloggdesignat istället för att plugga geoteknik. Imorgon har vi redovisning av en dimensioneringsuppgift och nästa vecka är det tenta. Det är den enda kursen jag läser i skolan den här perioden, annars läser jag en distanskurs i Digital Bildredigering (Högskolan Jönköping) som är väldigt bra. Efter tentan börjar två nya kurser, Teknisk Samhällsplanering och Bärande Konstruktioner. Sen är det bara halva utbildningen kvar! Jag är så himla sugen på att ta ett år och göra något annat emellan. Är inte alls sugen på att fortsätta nästa år. Just nu känns skolan så instängd och ensidig och otroligt oinspirerande och jag har blivit lite rädd för att förlora mig själv. Jag har verkligen inte tagit mig tiden att göra andra saker jag tycker är kul eller mysigt eller ge sig ut på nya äventyr. Det har helt enkelt inte funnits tid eller ork att ta en paus, sitta och måla och lyssna på musik, gå på promenader och fika, springa runt och ta kort på allt och inget bara för att fånga nuet och inte glömma. Det känns som att man är lite fast i att veta vad man behöver, men av tusen olika obetydliga anledningar och ursäkter tar man ändå inte tag i att göra förändringarna.


Förra veckan tog Sara med sig sina egenodlade pumpor som vi ångkokade fyllda med kockosmjölk, brunfarin och ägg. Några pumpakärnor rostades och några torkades för att kunna så nya nästa år!

1 Comment:

Anonym said...

Det blev väldigt gott måste jag säga. Och, ge dig ut i världen Marie - du är för liten för att fastna på Chalmers. Utbytesstudier, eller master i Stockholm? (förlåt) 0_0

Skicka en kommentar