THREE SWALLOWS

12 juli 2011

Kinna/Hyssna

12 juli 2011

I söndags följde jag med Henke tillbaka till Kinna för att försöka plugga i lugn och ro medan han är på jobbet. Det går ganska bra, särskilt med en och annan pluggpaus då och då för att fika, blogga, sola eller läsa lite i min bok.























Henkes pappas familj som har gård är bortresta så vi är där och tittar till djuren i veckan. Det första jag gjorde när jag kom dit var att gå på kattjakt!























På loftet i ladan hittade jag tre små söta kattungar som gömde sig!






























En tjur hade försökt hoppa från sin box över till en annan och fastnat. Det såg jättehemskt ut och de andra tjurarna i båda boxarna knuffade och puttade på honom hela tiden. Det kom några gubbar från granngården och hjälpte till att lyfta över bakbenen på tjuren och sedan ta honom till en egen box.


























När Henke var klar med djuren åt vi middag med hans farmor och sedan åkte vi till Skene där vi skulle träffa hans kompis Andreas. Medan de var ute och sprang promenerade jag i skogen och plockade lite kantareller som vi stekte och hade på rostat bröd när vi kom hem! Mumma!





1 Comment:

Anonym said...

Kattungar, ge mig!

Skicka en kommentar