THREE SWALLOWS

10 januari 2011

Det kostar att leva!

10 januari 2011

"Här är ditt årsbesked från CSN... Prognos för återbetalning av annuitetslån... Vi beräknar att ditt årsbelopp blir 6 420 kronor under ditt första återbetalningsår och återbetalningstiden blir 14 år med din nuvarande skuld. Om du tar ytterligare lån påverkas både årsbeloppet och återbetalningstiden... Total skuld den 31 december 2010... Din totala skuld är 81 537 kronor."

Gött! Har ju redan 3/10 terminer avklarade (eller nästan, har två kurser efter mig). Men detta är ju en typisk grej man inte ska lägga energi på att oroa sig för. Det hade inte gått på något annat sätt, massor av människor har gjort detta innan och fixat det. Inte känna sig fattig nej. Inte leva på lånade pengar nej. Nej nej nej! Haha.

Studentbalen -09

2 Comments:

Ida. said...

Glöm inte att det kostar att dö också. Begravningar ska vara en lukrativ busniess har jag hört. Min juristmage håller redan på att döda mig. Suck. Kanske sadlar om till begravningsentreprenör.

Mary said...

Haha. Om jag inte ska oroa mig för att livet kostar pengar tänker jag verkligen inte oroa mig för att döden kostar pengar! Tycker inte att begravningsentreprenör låter lika spännande som jurist. Kämpa på! :)

Skicka en kommentar