THREE SWALLOWS

01 januari 2011

2011

01 januari 2011

Nytt år nya möjligheter! Hade ett fantastiskt slut på 2010 och ett underbart lov med Anna och Jonathan. Klyschigt men det är rätt härligt att tänka att ut med det gamla och in med det nya, och bara behålla det som är bra för att livet inte är värt att slösas på det som inte känns bra. Nyårslöften är inte riktigt min grej när jag har så himla svårt att uppfylla dem eller ens komma ihåg dem så det känns inte lönt att ge några, men i år ska jag i alla fall försöka att göra mer roliga saker som man minns och inte stressa ihjäl mig över skolan (jag sa försöka!!!). Om jag bara accepterar att det är mycket att göra hela tiden och strukturerar mig lite bättre så kanske jag slipper känna så mycket stress när det är mycket.

Igår var jag med Anna och Jonathan och deras stora Vänersborgsgäng hos Anna. Alla var indelade i lag som hade olika ansvarsområden (förrätt och fördrink, huvudrätt, dessert, lekar osv). Till förrätt blev det creme fracihe, rödlök, rom och rökt lax på toast, fördrink var champagne med jordgubbs- och fläderpuré, huvudrätt var potatisgratäng med någon citronoxfile och sallad och till efterrätt blev det creme brulee med små varma tärnade äppelbitar och kanel. Himla gott! Tog inte så mycket bilder under kvällen och de flesta var suddiga...

Alexander, Sofia, Johanna

Pierre kikar ut genom fönstret (utsikt över hela stan uppifrån Snikens kulle)

Eric, Anna och jag

Johanna


Mårten höll i musikquizet

Sofia, Eric, Jonathan och Mårten strax innan tolvslaget

Gott nytt år!!

1 Comment:

Otto said...

Kul du verkar ha haft! :) PUSS!!

Skicka en kommentar