THREE SWALLOWS

07 juni 2010

Nous l'avons vu

07 juni 2010

Sista dagen i Paris. Frukost och lunch (croissant, kaffe, baguette) intogs vid Canal Saint-Martin. Därefter dök Josephine upp och vi promenerade ner längs kanalen förbi en sluss där en segelbåt just skulle igenom. Vi hittade en spot i skuggan där vi satt tills Siri kom. Efter några timmar vid kanalen åkte jag och Otto till Arc de Triomphe. Otto tog sedan metron tillbaka till hotellet för att vila och jag promenerade på Champs-Élysées och tittade lite i affärer och gick vägen förbi Concorde, St Marie-Madeleine och Printemps upp till Place de Clichy där hotellet låg. Det tog nästan två timmar och det var så varmt! Underbart.
Vid 20 träffade vi Josephine och Siri igen vid Botzaris, som låg vid Parc des Buttes Chaumant som var den finaste parken jag någonsin varit i! Det var jättevackert med solnedgång och branten och utsikt mot Sacre Coeur. Tanken var att vi skulle till en bar som låg i parken men det var så lång kö så vi picknickade med rosévin, rödvin, choklad och chips istället. Vi provade kön en gång till och kom fram precis när de slutade ta in folk. Vi träffade Oda, Linn och Laura och någons pojkvän. Josephine insisterade på att vi skulle ta oss in genom buskarna men jag och Siri valde att roat titta på när hon jagades av vakten för att sedan bli utslängd. Vi tog metron tillbaka till Montmartre och satte oss på en pub och tog sedan farväl. Kom hem snart Josephine!!











2 Comments:

§ said...

Jag älskar dina bilder, jag älskar att ni kom och jag älskar dig, haha!!! Tusen Pussar!

Mary said...

<3

Skicka en kommentar