THREE SWALLOWS

13 maj 2010

Magmatisk, sedimentär eller metamorfisk?

13 maj 2010

Sitter i myskläder och dricker varma koppen (kycklingsmak) och pluggar till geologitentan. Det är faktiskt inte så tråkigt som det låter! Idag har varit en trött dag. Skulle ner på stan och fixa lite grejer och plugga med Sara och Tomoya men fick inte alls särskilt mycket gjort. Nåväl. Det är fortfarande två veckor kvar till första tentan..

Igår var jag på en bastusittning som Vstyret anordnade ute i Chalmersbastun i Härryda. Många utbytesstudenter från mastersprogrammen följde med vilket resulterade till att hela sittningen blev på engelska. Det var mycket trevligt! Jag doppade mig hela tre gånger i sjön! Första gången kändes det som att man aldrig skulle orka simma upp till ytan och det var kallt, så kallt, men när man kom upp var det härligt. På sittningen serverades det ärtsoppa, punsch och pannkakor. Jag hatade ärtsoppa när jag var liten och hade inte ätit det på flera år fram till nollningen i höstas och nu är det nästan gott. När vi var tillbaka i skolan fick jag med mig Jakob att ta lite vimmelbilder på V6:s Great Britain-gasque. Har fortfarande inte vant mig vid att springa runt och ta kort på randoms men det blir säkert bättre så småningom.

0 Comments:

Skicka en kommentar