THREE SWALLOWS

10 februari 2010

Sierra Nevada

10 februari 2010

Tentan igår var inte jätterolig. Och som Jonathan uttryckte det; vi är inte vana att skriva. Räkna och tänka (ibland i alla fall) är okej, men att ordbajsa konstant i 3 h ger kramp i armen.

Sedan så har det varit CHARM. Mycket, mycket människor. Mycket godis att ha på föreläsningarna. Det var inte direkt ett ställe att leta jobb på, och särskilt inte när man fortfarande är så tidig i utbildningen men jag fick tag på lite kontakter att skicka cv:n till. Man ska ju alltid försöka i alla fall! IKEA hade en monter i kårhuset och jag fick för mig att jag skulle gå dit och söka sommarjobb (som alla andra tänkt). Framför mig i kön står Teknisk design-studenter och frågar om det finns möjlighet att jobba med produktutvecklingen. Kände mig ganska så liten och dum! Haha. Åh, Fysik-Patrik från Boston Tea Party var och föreläste på CHARM idag. Jag har aldrig någonsin skrattat så mycket i en föreläsningssal. Han went all crazy med flytande kväve och alla sina experiment och teorier. Mycket förvirrad och knäpp och jätte jätte söt människa och bra mycket mer pedagogisk än alla andra lärare och professorer (för att han var rolig?).

Jonathan fyllde år igår så hela gänget och lite till knallade till Kelly's för pizza och öl. Sjukt mysig kväll! Fortsatte till The Rover innan vi gick hem med. Testade en öl som hette Sierra Nevada, nått amerikanskt som smakade som hjortron! Jättegott.



0 Comments:

Skicka en kommentar