THREE SWALLOWS

24 januari 2010

Husky Busky

24 januari 2010

Hurra vilken helg! Korridorfesten i fredags var trevlig, trots att jag var så trött. Men jag flydde ju in i lägenheten hyfsat tidigt för att bädda ner mig och kolla på film medan musik och röster fortsatte utanför. Vi gick en liten lägenhetsrunda bland grannarna. Oj oj oj vad många sätt det finns att inreda en 18 kvadratare på. Jag tänker inte tillräckligt stort. Och oj vad de speglade personerna. Datakillar med hundra skärmar, handelstjejen med den händiga pappan, teknisk design-kaos, sjökaptenslyx och Ikeas startpaket samt kurslitteratur i alla lägenheter.

Lördag började med lite linjär algebra innan jag gav upp och begav mig till Öjersjö. Promenerade på Kåsjön med Otto och avlade visit hos fosterfamilj #2 på Jakthornsvägen. De har världens finaste vovve! En Sibirian Husky eller vad de nu heter. Kenneth lagade mat och sedan tittade vi på Fantastic 4. Och idag, idag mina vänner, investerade jag i den billigaste micron jag kunde hitta samt en kaffekokare. Studentens behov uppfyllda! Nu blir det gröt till frukost igen. Som jag har längtat!




0 Comments:

Skicka en kommentar