THREE SWALLOWS

31 december 2009

Nytt år

31 december 2009

Idag var den tredje nyårsaftonen som jag jobbade. Och vilket kaos! Människor har en vana att tro att de kan göra precis vad dom vill, att allt är okej när de betalar. Typ "kunden har alltid rätt" och sånt där. Idag hade den betalande gästen antagligen tänkt, "åh jag har betalat det här rummet, jag kan bete mig hur jag vill i det!". Gästen valde i alla fall att riktigt ordentligt skräpa ner i hela rummet och gnugga in tobak i heltäckningsmattan. Mycket äckel och mycket klet, men det är okej. Så gör ju många och även om det tar tid så är det inte överdrivet snuskigt. Det som var snuskigt var däremot när jag skulle städa toaletten. Gissa vad? Han (ja, jag tror att det är en han) hade pissat överallt i hela badrummet och det stank som det stinker om den hemlöse alkisen på spårvagnen.

Men nu är jag hemma och nyduschad och utanför fönstret lyser fullmånen, Skatåstornet och några fyrverkerier har redan satt igång. Mysigt! Otto är på väg och vi ska laga klyftpotatis, fläskfilé med ädelost, sallad och äppelpaj med vaniljvisp. Sedan bär det av till Lollos och Saras lilla fest för att fira tolvslaget!

Gott nytt år på er!

0 Comments:

Skicka en kommentar