THREE SWALLOWS

12 december 2009

It's Christmas time

12 december 2009

Aj aj, det är jul igen. Och visst hade jag tänkt mig att jag inte skulle fira den i år, att jag skulle sitta hemma och försöka att inte känna mig övergiven en kväll då alla är någonstans med någon. Jag kan komma på hur många anledningar som helst till att jag inte gillar jul. Det är inte så att jag tycker att det är överskattat eller så, det kan vara en av de bästa dagarna på året då folk faktiskt stannar upp och tänker på varann, är med varann. Men det är helt galet att en högtid har tagit över samhället så till den grad att det inte är möjligt att inte fira den. Det är galet när man tänker på denna otroliga masskonsumtion där folk bara handlar och handlar massa skit som ingen vill ha, bara för att ha något att ge. För det är ju tanken som räknas? Tänk på vad denna konsumtion egentligen innebär för oss. Bättre ekonomi i landet eller ett steg bakåt i utvecklingen av ett miljömedvetet samhälle?

Jag önskar att jag verkligen kunde låta bli att påverkas av den jävla julen. Jag vill inte sitta hemma och sura, och jag vill inte åka ut på Tjörn och fira jul med min släkt som bara bråkar. Det är helt bortkastat att lägga en hel dag på att umgås med dem när inte en enda vill vara där, när alla bara tänker på alla problem som varit. Så i år provar jag Stockholm.


Inför 31:a året av Pepparkakshusbyggartävlingen för V, A och AT.

0 Comments:

Skicka en kommentar