THREE SWALLOWS

21 september 2009

Publik

21 september 2009

Kommer hem från skolan och på hallgolvet ligger dagens post. Ett brev från Tema Skolfoto. Jag börjar redan tänka i svordomar och undrar vad tusan de kan vilja, de som råkar vara ett av Sveriges mest värdelösa företag.
Historien har sin början hösten -06 då det var dags att börja gymnasiet och första klassfotot skulle tas. Inga problem. Men i fortsättningen, vartenda år ska man fylla i sina adresslappar och vartenda år så skiter de i att behandla adresslapparna så att de fortfarande lever i illusionen att jag är bosatt där jag var bosatt för 3 år sedan. Det resulterade i att jag inte fick några studentbilder i våras, vilket egentligen inte hade gjort så mycket för då slapp man den utgiften. Men så ringer de mig i augusti och vill skicka grejerna för påseende och jag tänker, ja men okej då, och ger dem min adress. Paketet kommer och jag plockar ut katalogen, 169 kr, och skickar tillbaka resten samt betalar 169 kr. Tillbaka till nutid, jag har alltså fått en påminnelse att jag inte har betalat 29 kr i porto/exp. avg samt 50 kr i påminnelseavgift. 79 kr till ingenting. Värde-värde-väärdelösa skitföretag.





0 Comments:

Skicka en kommentar