THREE SWALLOWS

19 augusti 2009

Nollsång Nollan!

19 augusti 2009

(Melodi: Ges - När vi gräver guld i USA)

En dag i augusti var det dags.
Då möttes vi upp på götaplats.
Åh jag var rädd och ängslig.

På väg och vatten möttes vi av
En nollkommité utav bästa slag.
Åh VnollK är grymma

Nått säger mig att jag ska trivas bra
Phaddrarna och Snobben gör mig glad
Tillsammans är vi oslagbara.

Jag är en nolla på väg och vatten
Jag har gjort ett val, det bästa som jag gjort
Jag vill bli en stolt blå teknolog.

Hållfasthetslära, ytintegraler, byggnader i trä.
Akustik och mekanik.
Efter det till gasquen natten lång.
Med Vnollk som håller mig igång

Vi lär oss om broar och betong
Hydraulik är som fågelsång
Åh CADen gör mig lycklig!

SNOK i Verum roar oss
V6 får oss att dansa loss
Och sporten fixar Virus

Men det finns massa annat kul på gång
Kan häfva öhl och basta i kalsong
Tillsammans är vi oslagbara.

Jag är en nolla på väg och vatten
Jag har gjort ett val, det bästa som jag gjort
Jag skall bli en stolt blå teknolog.

B&V vi går här tillsammans, nollas hand i hand.
I väg-och-vatten land.
Dansar loss gemensamnt natten lång
Med Vnollk som håller mig igång.

Fem veckors nollning nu har passerat
Åh det gick fort, alldeles för fort
Jag vill vara nolla livet ut

När nollmiddagen sedan är över
Den nolla jag en gång var, finns nu inte kvar.
Nu är jag en nymble snart ingenjör.
(vi kommer inte ut förrän vi har tentat det vi ska)

Hör till Väg och Vatten tills jag dör!

Väg och Vatten tills jag dör...
Väg och Vatten tills jag dör...
Väg och Vatten tills jag dör...

Vårt VnollK hyllar vi i kör!

0 Comments:

Skicka en kommentar