THREE SWALLOWS

28 juni 2009

Christer Sjögren

28 juni 2009

http://open.spotify.com/track/4SpQbnEcpHa14vlb0ocGDu

Finns det något bättre bot mot dåligt humör än Christer Sjögren som sjunger för en?

Jag behöver i alla fall ett nytt jobb. Inte för att jag har blivit sparkad eller så, chefen har bara bestämt sig för att bortprioritera mig och ge alla mina tillgängliga kollegor företräde. Och hon anstränger sig sitt yttersta för att ge mig omöjliga listor så att jag måste jobba över utan att få betalt och jag får ingen tillåtelse att gå hem för vem ska annars städa rummen? Jo men vänta lite... HON KANSKE?!?!?!? Jag har inga skyldigheter alls som extra anställd. Jag har all rätt att säga nej till jobb utan att det ska påverka min anställning. Jag kan inte bli tvingad till att jobba över utan att få betalt. Men se, om jag hade påpekat detta så får jag ju bara sparken. Och då går saker inte så bra för mig. Nu är jag visst ledig framöver i alla fall. Ska sysselsätta mig ordentligt så att jag inte sitter och strålar ut jobbrelaterade hattankar.

0 Comments:

Skicka en kommentar