THREE SWALLOWS

09 mars 2008

Senaste nytt från kartonglandet

09 mars 2008

Vilken otroligt blöt dag det har varit idag. Ville bara få ut mig det.

Har påbörjat det fantastiska arbetet att packa ner mina pinaler i slitna gamla flyttkartonger som hämtades hos min supergulliga Farmor idag. I dessa gamla kartonger plockade jag fram en liten pryl i trä med ett antal hål som var en del av mitt liv i hela tre år - BLOCKFLÖJTEN! Har roat mig med att spela på den blomster tid nu kommer, sommarsången och lilla snigel. Ha.

Tack lollo för att även du förhöjer min vardag med din blogg! Puss och guldstjärna får du för det!

image139

Den här annonsen retar mig otroligt mycket. Inte för att jag inte är stolt över mitt urpsrung, absolut inte, men för den sexism som råder i Thailand och som många associerar till när man talar om Thailand. Jag minns hur det var att leva alldeles i närheten flygplatsen och hur alla hamnade där som de prostituerade i Rosenlund och väntade på att någon snäll gubbe skulle plocka upp dem. Det är inga konstigheter i att man vill flytta till ett rikare land och höja sin levnadsstandard, men vilken nitlott, där sitter de i alla hyresrätter runt om i Sverige hos dreggiga äckel och längtar hem.

0 Comments:

Skicka en kommentar