THREE SWALLOWS

19 mars 2008

90 grader

19 mars 2008

Idag var minst sagt en ovanlig dag, positivt of course. Sällskapade med Daniel till skolan, och medans vi beklagar oss som bäst över 16-buss fenomenet med Fabbe så ringer min mobil.. och hur jag lyckas få upp den när jag är intimt inklämd mellan folk är obegripligt?!! I luren meddelar Nathalie att skolan blivit bombhotad och att alla Polhemare får komma tillbaka vid 11. Så när jag går av bussen kommer det stora mängder elever rakt mot mig. Jag, Nathalie, Kasra, Sofia och Oskar beger oss till Espresso House för att fika. Sol och fint väder idag förresten. Vi frossade i stora varm-choklad-med-grädd-och-mashmallows och jag och Natte passade på att knycka lite gratis produkter från Biotherm. Underbart! Men självklart tog friheten slut och över hela staden började Polhemare bege sig tillbaka till sina hemkvarter. Mötte supertrevliga översterektorn på busshållplatsen som glatt delade med sig av det han visste - utom det som var hemligt förstås, det ville han bara berätta för polisen.


I nordstan kunde sällskapet konstatera att Esprits modevisning för män (fast det var kvinnliga modeller) var kreativt, and we liked it! Mobilkameran spelade sin roll:



Gratis internet på kaféer i stan är totalt ovärt. Det fick jag och Lollo erfara i eftermiddag när vi planerat att styla våra bloggar lite. När vi till slut lyckades koppla upp oss inne på condeco så vick nästan lite flashback till den tiden då modemen precis kommit. Typ hej det tar en timme att öppna google.com.

0 Comments:

Skicka en kommentar